تعمیرات Rebfan
وبلاگ تخصصی سرویس و تعمیرات Rebfan

تعمیر ماکروفر در دو سوت تعمیر

تعمیر ماکروفر ممکن است شما کاری دشوار به نظر برسد ، اما بیش از 80٪ از مشتریان ما تعمیر مایکروویو را “آسان” ارزیابی می کنند. به طور متوسط انجام این تعمیرات باید کمتر از 15 دقیقه طول بکشد.

تعمیر ماکروفر در دو سوت تعمیر

شما خواهید آموخت که چه قطعاتی خراب هستند و چگونه می توان آنها را آزمایش ، تعمیر یا تعویض کرد.

اجاق میکروویو یا مایکروویو یا ماکروفر یا تندپز، گونه‌ای اجاق است که از راه تابش الکترومغناطیسی ریزموج، و به جنبش درآوردن مولکول‌های آب و دیگر مولکول‌های قطبیده، غذا را گرم کرده، سبب می‌شود که غذا در زمان کوتاهی بپزد.

روش تعمیر ماکروفر در مدل های مختلف در دو سوت تعمیر

در این مقاله از تیم تعمیر ماکروفر در دو سوت تعمیر به بررسی روش تعمیر ماکروفر در مدل های مختلف می پردازیم:

  • پاناسونیک
  • ال جی
  • سامسونگ
  • بوتان
  • کنوود
  • دلونگی

1.پاناسونیک

تعمیر ماکروفر پاناسونیک

  • اگر دکمه های صفحه لمسی ماکروفر پاناسونیک شما کار نمی کنند ، ممکن است مشکل از سوئیچ غشایی باشد.
  • پوشش رسانای سوئیچ غشایی شما با گذشت زمان و با استفاده مکرر فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد.
  • همچنین ممکن است مشکل از صفحه کنترل باشد. برد الکترونیکی ماکروفر، صفحه لمسی را با سیگنال های ولتاژ پایین تأمین می کند.
  • هنگامی که دکمه ای را روی صفحه لمسی ماکروفر خود فشار می دهید ، برد الکترونیکی سیگنالی را به سایر اجزای مایکروویو می فرستد تا گرم شود.
  • اگر سوئیچ غشایی به صورت معمولی کار می کند و اتصال به برد خوب به نظر می رسد ، پس برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک خود باید به فکر تعویض یا تعمیر برد الکترونیکی آن باشید.

2.ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

اگر از صفحه گردان ماکروفر ال جی شما صدای غیرمعمولی می آید ، ممکن است مشکل از موتور درایو باشد.

مایکروویو از یک اتصال دهنده موتور محرک برای چرخاندن سینی شیشه شما استفاده می کند. در صورت ایجاد صدای زیاد ، برای تعمیر موتور ماکروفر ال جی و رفع مشکل موتور باید تعویض شود.

اگر مایکروویو شما صدای بلند یا وزوز بلندی ایجاد می کند ، ممکن است به این معنی باشد که مگنترون به درستی کار نمی کند. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا است که در مایکروویو گرما تولید می کند برای تعمیر ماکروفر ال جی خود با دو سوت در ارتباط باشید .

یک صدای غیرمعمول از مایکروویو ال جی شما ممکن است مشکلی در اتصال دهنده درایو وجود دارد ، که به تغذیه سینی چرخش شیشه ای کمک می کند.

3.بوتان

تعمیر ماکروفر بوتان

  • اگر مایکروویو بوتان شما هنگام باز کردن درب همچنان روشن بماند ، ممکن است مشکل از سوئیچ قفل درب باشد. سوئیچ درب برق سایر اجزای ماکروفر را تأمین می کند و باید هنگام باز بودن درب برق را قطع کند.
  • اجزایی که می توانند در هنگام باز بودن درب روشن بمانند اما سوئیچ درب کار نکند، موتور فن ، موتور همزن و چراغ داخلی است. یک قلاب یا قفل بر روی درب ماکروفر بوتان وجود دارد که سوئیچ درب را فعال می کند ، در داخل کابینت واقع شده است. بنابراین برای تعمیر ماکروفر بوتان خود باید به فکر تعمیر یا تعویض سوئیچ قفل درب باشید.
  • اگر ماکروفر بوتان شما با فشار دادن دکمه توقف یا مکث خاموش نشود ، اما هنگام باز کردن درب خاموش شود ، ممکن است در برد هوشمند مشکلی وجود داشته باشد.
  • برد هوشمند که بعضا برد الکترونیکی نیز نامیده می شود ، مایکروویو را با تغذیه رله ها کنترل می کند. برای تعمیر مایکروویو بوتان و فهمیدن اینکه آیا برد هوشمند مشکل دارد یا خیر ، می توانید رله ها را برای مقاومت تست کنید.

4.دلونگی

تعمیر ماکروفر دلونگی

ماکروفر دلونگی شما ممکن است روشن شود اما گرم نکند. این مورد می تواند ناشی از مشکلی در دیود ولتاژ بالا باشد که به انرژی مگنترون کمک می کند.

همچنین ممکن است به این معنی باشد که سوئیچ درب خراب است. سوئیچ درب را می توان سوئیچ اینترلاک نیز نامید. هنگامی که این قطعه کار نمی کند ، موتورهای فن و همزن ممکن است همچنان کار کنند ، که به نظر می رسد مایکروویو شما در حال کار است.

ممکن است مگنترون خراب شده باشد. این قسمت گرما را برای پختن غذا تولید می کند. اگر خراب باشد ، ممکن است فیوز در مایکروویو شما بسوزد، که می تواند منجر به خرابی سایر اجزا شود. برای تعمیر ماکروفر دلونگی خود باید به فکر تعویض مگنترون باشید.

5.کنوود

تعمیر ماکروفر کنوود

دلایل زیادی برای روشن نشدن ماکروفر کنوود وجود دارد. یکی از آنها ممکن است سوئیچ درب خراب باشد. سوئیچ درب که به آن سوئیچ اینترلاک نیز گفته می شود ، به سایر اجزای ماکروفر سیگنال می دهد تا هنگام بسته شدن درب برق را وصل کرده و با باز شدن درب قطع شود.

  1. بنابراین برای تعمیر ماکروفر کنوود باید ابتدا سوئیچ درب را چک کنید.
  2. همچنین ممکن است مشکل از فیوز سرامیکی باشد. این قسمت از سایر اجزای ماکروفر در برابر نوسانات برق محافظت می کند و در صورت خرابی باعث قطع کامل برق می شود ، به این معنی که ماکروفر شما کار نمی کند.
  3. برای تعمیر ماکروفر کنوود اگر از علت خرابی فیوز مانند باز یا بسته شدن درب ماکروفر مطلع هستید ، می توانید سوئیچ درب را نیز تست کنید که آیا کار می کند یا خیر.

اگر نمی دانید دلیل خرابی فیوز چیست ، ممکن است نیاز باشد سایر قطعات مایکروویو مانند مگنترون ، دیود ولتاژ بالا ، خازن و ترانس را بررسی کنید.

6.سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

اگر سینی شیشه ماکروفر سامسونگ شما نمی چرخد ، ممکن است به دلیل خرابی موتور درایو باشد. اکثر واحدها دارای یک صفحه گردان شیشه ای گرد هستند که دارای یک اتصال دهنده موتور و یک راهنمای غلتکی است که سینی را می چرخاند.

همچنین ممکن است مشکل از کوپلر باشد.

ممکن است مشکل از غلتکی باشد که در زیر سینی شیشه قرار دارد و به آن کمک می کند تا هنگام چرخش در مسیر باشد.

غلتک برای اتصال چرخان صفحه چرخان با کوپلر کار می کند. بنابراین برای تعمیر ماکروفر سامسونگ باید این قطعات را به خوبی بررسی کنید.

روش سرویس و تعمیر مایکروویو در منزل

روش-سرویس-ماکروفر-در-منزل

اگر درب مایکروویو شما بسته نمی شود یا قفل نمی شود ، معمولاً به این معنی است که در قفل درب مشکلی وجود دارد.

قفل به طور معمول دارای دو قلاب است که به پایه نگهدارنده سوئیچ روی قاب ماکروفر پیوند دارد. وقتی قلاب ها به درستی کار می کنند ، سوئیچ ها را درگیر می کنند تا برق مایکروویو را تأمین کنند ، بنابراین نظم در آنها مهم است.

همچنین ممکن است به دلیل شکستگی فنر پیچشی باشد.

خوشبختانه ، این یک مشکل آسان برای تشخیص و تعمیر ماکروفر یا مایکروویو در منزل خود است. فنرهای پیچشی برای بسته نگه داشتن درب مایکروویو روی واحدهایی با درهایی که به سمت پایین باز می شوند استفاده می شود.

سرویس درب دستگاه

بعضی اوقات ، ممکن است درب مایکروویو گیر کند. این امر خصوصاً در مایکروویوهایی که دارای سوئیچ درب فشار آزاد هستند معمول است. اگر درب مایکروویو شما بسته است ، نگران نباشید.

حداقل یک تنظیم دستی وجود دارد تا درب ماکروفر بدون دکمه یا مکانیزم معمول باز شود. این احتمالاً در مواردی است که درب گیر را پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است نیاز باشد نسبت به تعمیر درب اقدام کنید.

حل مشکل صفحه لمسی

یکی از بدترین سو عملکرد های ماکروفر، کار نکردن صفحه لمسی است.

هنگامی که دکمه ها را فشار می دهید مایکروویو حداقل باید بوق بزند، ابتدا کلید غشایی را بررسی کنید که می تواند پاسخگویی هر دکمه را مشخص کند.

اگر از سوئیچ غشایی نباشد ، ممکن است مشکل برد الکترونیکی باشد که تمام اجزا را کنترل می کند.

نکات مهم در نگهداری ماکروفر

نکات مهم در نگهداری مایکروویو

برای اینکه مایکروویو به خوبی کار کند ، این مراحل را دنبال کنید. در صورت خرابی ماکروفر سریعا با خدمات لوازم خانگی تعمیر ماکروفر در دو سوت تعمیر تماس بگیرید!

  1. منبع برق را بررسی کنید
    گاهی اوقات منبع برق آسیب دیده و از کار ماکروفر شما جلوگیری می کند.
  2. درهای بدنه را بررسی کنید
    اطمینان حاصل کنید که ترک خوردگی ، شکستگی یا نشتی نداشته باشند.
  3. کنترل های فر را بررسی کنید
    شاید مجبور شوید دستگیره ها و دکمه ها را تعویض کنید. مطمئن شوید که آنها به درستی کار می کنند.
  4. به دکمه چرخه اجاق نگاه کنید
    اطمینان حاصل کنید که از برق مناسبی برخوردار است و یخ زده نیست.
  5. به سایر ویژگی های مایکروویو نگاه کنید
    بعضی اوقات ، سایر ویژگی ها مانند تایمر ، منو و نمایشگر خراب هستند. ممکن است این نمایشگر به درستی کار نکند ، یا شما نتوانید منو را مطابق آنچه می خواهید تنظیم کنید.
  6. هنوز منبع تغذیه ای در دسترس ندارید،
    بهترین گزینه خاموش کردن مایکروویو است. و آن را از منبع برق آن جدا کنید.

سوالات متداول در تعمیر ماکروفر

در ادامه سوالات متداول کاربران را مورد تعمیر تخصصی ماکروفر بررسی قرار می دهیم.

چه عواملی باعث می شود که دستگاه کار نکند؟

شایعترین دلیل کار نکردن اجاق مایکروویو ، سوختگی فیوز اصلی است. قبل از اینکه مایکروویو را دوباره روشن کنید ، فیوز باید با یک فیوز جدید تعویض شود. فیوز اصلی تنها فیوز موجود در اجاق های مایکروویو نیست.

چگونه می توان فهمید که مگنترون خراب است؟

علائم خرابی مگنترون:

  1. بدون حرارت دادن
  2. بوی سوختن
  3. اصوات قوسی
  4. صدای ناگهانی

از کجا میتوان فهمید دیود خراب است؟

دیودهای خراب معمولاً بوی سوزش تولید می کنند و این نشان دهنده نقص آن است. همچنین ، ممکن است به دو قسمت تقسیم شده باشد ، یا ممکن است ترک برداشته یا سوخته و یا احتمالاً حتی یک نقطه تاول زده وجود داشته باشد.

چرا زیاد سر و صدا می کند؟

اگر صفحه چرخان مایکروویو شما صدای غیرمعمولی ایجاد می کند ، ممکن است مشکل از موتور درایو باشد.

اکثر اجاق های ماکروفر با یک سینی شیشه از یک اتصال دهنده موتور دار برای چرخاندن سینی یا راهنمای غلتک استفاده می کنند.

موتور به طور معمول در زیر کف فر قرار دارد و دسترسی باید از پایین باشد.

موتور به طور معمول با یک پیچ نگهدارنده در جای خود قرار می گیرد و همچنین دو سیم به آن متصل می شود. اگر موتور از صدای سنگ زنی خارج می شود ، برای تعمیر ماکروفر باید تعویض شود.

سخن پایانی

مایکروویو یک وسیله کوچک ، اما قدرتمند است که ویژگی های مناسب پخت و پز را به آشپزخانه مدرن ارائه می دهد.

تعمیر تخصصی ماکروفر دو سوت تعمیر

هیچ دلیلی برای سو عملکرد دستگاه وجود ندارد و با آموزش های مرکز تعمیر ماکروفر در دو سوت تعمیر قادر خواهید بود تا هر مشکلی را که برایتان پیش می آید برطرف کنید.


طبقه بندی : سرویس و تعمیرات ، تعمیرات ماکروفر ،
تعداد بازدید : 832
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 18 مهر 1400 توسط rebfan
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir